Cookies

Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du att vi samlar in cookies. Läs mer

Ok, jag förstår

Fondcontroller till Areim

Vi på Areim är nordiska fastighetsägare och fondförvaltare med kontor i Stockholm och Helsingfors. Vi förvaltar fonder för några av världens största institutionella investerare. Det har vi gjort med framgång i över 15 år och det tänker vi fortsätta med. Framgång för oss betyder att leverera en god avkastning till våra investerare på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vår vision är att vara den mest attraktiva plattformen för investeringar i reala tillgångar. Vi ska vara ett oberoende bolag som bygger goda relationer till hyresgäster, investerare och samhället i stort. Ett bolag som vet vikten av att hitta den rätta balansen. Som vill att det som är bra idag ska vara minst lika bra i framtiden. Areim förvaltar idag fondtillgångar med ett värde om ca 13 miljarder kronor och har ett 30-tal medarbetare på huvudkontoret i Stockholm city.

Nu söker vi två drivna Fondcontrollers som gillar att ta ansvar och vill arbeta nära affärsverksamheten.

Om tjänsten

Rollen som Fondcontroller är bred och affärsnära och innebär att självständigt ansvara för analys, uppföljning och rapportering av en fastighetsfonds ekonomiska utveckling. Du har ett stort eget ansvar motsvarande att vara ”ekonomichef” för fonden och kommer dagligen samverka med andra medarbetare inom bolaget. Organisationen är liten med korta beslutsvägar och kulturen kännetecknas av entreprenörsanda, delaktighet och stort affärsdriv. Du ingår i ett ekonomiteam med fyra andra kvalificerade controllers och rapporterar till CFO. All löpande ekonomisk hantering utförs av extern redovisningsbyrå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för rapportering till investerare, banker, Finansinspektionen samt internt
  • Ansvara för uppföljning och analys av resultat och projekt
  • Ansvara för och analysera fondens likviditet samt föreslå och genomföra åtgärder
  • Stödja fondansvarig samt förvaltare i ekonomiska frågor inklusive skatt/moms
  • Leda och vara kontaktperson gentemot extern redovisningsbyrå
  • Vara kontaktperson gentemot revisorer och förvaringsinstitut
  • Leda budgetarbete (del av affärsplanearbete som leds av fondansvarig)
  • Medverka i olika utvecklingsprojekt inom teamet och företagsövergripande

Din profil

Vi söker dig som har goda kunskaper i redovisning och IFRS. Du har flerårig relevant erfarenhet inom området och är van vid eget leveransansvar. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av fastighets- eller fondverksamhet. I grunden har du en civilekonomexamen eller motsvarande akademisk utbildning. Som person är du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och självgående. Du trivs med att arbeta i en mindre organisation och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du gillar att samverka med andra, driver aktiviteter och håller deadlines. Du är självklart analytisk och noggrann med förmåga att prioritera och planera ditt arbete effektivt.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en kvalificerad befattning i en entreprenörsdriven verksamhet där du ges goda möjligheter att växa och utvecklas inom ditt kompetensområde tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare.

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med BOSCGUS. Om Du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Bobo Jonason, BOSCGUS, på bobo.jonason@boscgus.se eller 070-353 94 10. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ber dig att söka tjänsten snarast. Varmt välkommen med din ansökan!