Cookies

Genom att surfa vidare på vår webbplats godkänner du att vi samlar in cookies. Läs mer

Ok, jag förstår

KOMMUNIKATÖR

Areim är en nordisk fastighetsägare och fondförvaltare med kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och London. Vi växer och söker nu en Kommunikatör till vårt kontor i Stockholm, som vill utvecklas med oss och samtidigt bidra till vår utveckling.

Kommunikatör

Om rollen

Vi söker en Kommunikatör med god stilistisk förmåga som rör sig bekvämt mellan att generera idéer, agera rådgivare och producera innehåll för olika kanaler. Vi söker dig som är lika bra på att skriva texter på svenska och engelska som att designa, fota, filma och redigera bild och video. Rollen innefattar många olika arbetsuppgifter och kräver att du är bra på att omvandla information till kreativ kommunikation, samt att du är intresserad av samhällsfrågor och nyfiken på omvärlden.    

Vi erbjuder dig

Vår företagskultur kännetecknas av entreprenörsanda, engagemang och affärsdriv där du får arbeta med kunniga och positiva kollegor. Jämställdhet är en självklarhet och våra medarbetare och chefer består av lika många kvinnor som män. Vi värnar om medarbetarnas hälsa och välmående och lägger stor vikt vid individuell utveckling. Utöver våra förmåner (såsom pension, sjuk- och friskvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, kompletterande föräldraersättning mm.) erbjuder dig en utvecklande arbetsplats i en platt organisation där självledarskap uppmuntras.

Arbetsuppgifter

I rollen som Kommunikatör kommer du att vara inblandad i mycket innehållsskapande, oavsett kanal eller plattform. Du kommer bland annat att:

  • Bidra med idéer för verksamhetens kommunikation och marknadsföring, både internt och externt.
  • Ansvara för att planera, producera och distribuera innehåll till våra interna och externa kanaler, till exempel webb, LinkedIn, event och interna kommunikationskanaler.
  • Fota, filma, klippa och redigera bild och video.
  • Skriva och korrekturläsa texter på engelska och svenska, t ex nyhetsbrev och texter till webben.
  • Designa marknadsföringsmaterial, till exempel Powerpoint-presentationer, skyltar, hyresgästkommunikation mm.
  • Bidra med innehållsplanering och viss produktion i samband med externa event.
  • Vara kontaktperson och beställare av marknadsföringsmaterial, webbuppdateringar osv. till våra byråer.

Ditt arbetsområde kommer att täcka alla våra marknader (Sverige, Finland, Norge, Danmark och Storbritannien). Resor i tjänsten kan förekomma.

Kvalifikationer och egenskaper

Du kommer vara en kugge i ett stort hjul och det är därför av stor vikt att du är en samarbetsvillig person som har lätt att ta till dig information. Du ska vara självständig, gilla att ta beslut och vara bra på att prioritera. Du gillar att jobba både strategiskt och operativt och tycker om att vara med på hela resan, från idé till genomförande. I rollen som Kommunikatör hos oss behöver du vara vass på både verbal och visuell kommunikation och du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska.

För denna roll krävs det att du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och Adobe Creative Cloud (främst Photoshop, InDesign, Illustrator, After Effects).

Du bör ha en relevant utbildning och några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter sedan innan. Vidare ser vi gärna att du är en positiv, ödmjuk, nyfiken och ansvarsfull person och vi lägger stor vikt vid personlighet.

Information och ansökan

​Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Stockholm och du rapporterar till Head of Communications. Urval och intervjuer hålls löpande och arbetsprov kan komma att efterfrågas. Skicka din ansökan till:

Helena Skarle, Head of Communications
E-post: helena.skarle@areim.se
Telefon: +46 (0)720-71 35 33